București, 27 ianuarie, 2017 – Departamentul de Științe ale Educației din cadrul Facultății de Psihologie și Științele Educației – Universitatea București  a organizat în perioada 24-26 ianuarie 2017, la București o sesiune de formare cu tema Relații, interacțiuni și învățare – designul experiențelor de învățare.

Trainingul a fost susținut de prof. univ. dr. Lucian Ciolan și prof. univ. dr. Cătălina Ulrich Hygum și se numără printre activitățile proiectului RodaWell, implementat de Facultatea  de Psihologie și Științele Educației în parteneriat cu Via University College din Danemarca.

Tematica  propusă pentru cele două zile ale sesiunii de formare a vizat facilitarea capacității cadrelor didactice de a analiza dimensiunea  socială și emoțională a învățării, precum și  a calităţii interacțiunilor dintre copii și profesori în mediul școlar. De asemenea, participanții au fost încurajați să reflecteze asupra stării emoționale și a confortului necesar copiilor astfel încât aceștia să se angajeze cu plăcere  în activitățile de învățare și să coreleze aceste aspecte cu principiile de design al unei expriențe autentice de învățare.

Trainingul a fost organizat pentru cadrele didactice, învățătoare, educatoare, dar și directori ai școlilor și grădinițelor selectate ca entități pilot în proiectul RodaWell și face parte din programul de formare din cadrul acestuia, cu o durată de opt luni (noiembrie 2016 – iunie 2017) și care își propune să ofere participanților ocazia de a experimenta idei și activități cu  scopul de a contribui la creșterea stării de bine a copiilor angajați în procese de învățare. De asemenea, calitatea interacțiunilor sociale și a mediului de învățare, starea emoțională a copiilor și relevanța experiențelor de învățare pe care aceștia le parcurg se numără printre principalele zone de analiză și intervenție educațională vizate.

Proiectul Rodawell a fost lansat din inițiativa Facultății de Psihologie și Științele Educației  din  Universitatea București  și are o durată de trei ani. Misiunea proiectului este de a crește gradul de incluziune și generarea de performanță în învățare prin crearea și promovarea unui model de educație ce pune accentul pe dimensiunea de bunăstare psihologică (wellbeing) în grădinițe și școli. În cadrul proiectului a fost  înființat Centrul Educațional Româno-Danez pentru bunăstarea copiilor – Romanian Danish Center for Children’s Wellbeing – RodaWell. Acesta va oferi servicii integrate (formare și materiale support, monitorizare și evaluare) concepute pentru a îmbunătăți strategiile educaționale ale cadrelor didactice.

Proiectul RodaWell este finanțat de Fundaţia Velux și este implementat  în parteneriat cu VIA University College din Danemarca, beneficiind de susținerea Ministerului Educației și a  Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP).

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns