RODAWELL ÎN ACȚIUNE -LECȚIA FERICIRII DIRECT DE LA SURSĂ

Săptămâna 21-25 noiembrie 2016 a fost foarte productivă din perspectiva dezvoltării stării de bine a profesorilor, însumând un numar de 20 de ore de training oferite  unor grupuri de profesori din școlile și grădinițele din București, activitate din cadrul proiectului privind dezvoltarea Centrului Educațional Româno-Danez pentru bunăstarea copiilor: Romanian-Danish Center for Children’s Well-being – RODAWELL.

Într-o locație de excepție și anume  Grădina Botanică „Dimitrie Brândză” a Universității din București, cadrele didactice au participat toată săptămâna la cursuri de formare care au avut ca obiective dezvoltarea acestora în domeniul experiențelor de învățare care promoveaza autonomia elevilor, calitatea interacțiunilor din școală, promovarea cooperării elevilor în detrimentul competiției, importanța oferirii copiilor  unui mediu educational stimulativ, cu oportunități multiple de provocări care să le dezvolte starea de bine în mod regulat, devenind astfel o stare de fapt.

Discuțiile au pornit de la întrebări pertinente cu referire la starea actuală a sistemului de educație din România  cu privire la dezvoltarea stării de bine a tuturor celor implicați și anume: Ce impact are școala asupra bunăstării copiilor? Ce impact are bunăstarea asupra învățării și motivației pentru învățare? Care sunt cei mai potriviți indicatori pentru a măsura bunăstarea? Care e nivelul bunăstarii actuale în rândul copiilor? Ce poate face ca activitățile de predare și învățare să fie plăcute?

Trainingul a oferit profesorilor ocazia de a reflecta asupra proceselor sociale şi asupra interacţiunilor cărora nu le acordă importanţă suficientă, ca identificarea resurselor energetice generate de spațiul social pentru a crește motivația copiilor pentru învățare și starea lor de bine, construcție identitară, interacțiuni sociale, sens, semnificații, încredere în sine și în ceilalți, solidaritate și empatie, jocuri de putere, strategii de autoreglare. Activitatile desfașurate au căutat oferirea unor exemple simple, dar eficiente în conștientizarea importanței  dezvoltarii comportamentelor sociale dezirabile (colaborare, co-responsabilitate, negociere, luarea deciziilor) ale copiilor.

Autonomia elevilor  a fost unul din subiectele care au provocat profesorii, aceștia oferind variante multiple de dezvoltare în clasă, insă cu unele amendamente, adaptate politicilor și curriculelor romănești. Astfel concluziile și recomandările finale cu privire la dezvoltarea stării de bine a elevilor și implicit a autonomiei în învățare au descris acțiuni practice, cu efecte observabile într-o scurta unitate de timp, dar remarcabile în învățarea de profunzime. Sesiunile de reflecție oferite în cadrul fiecarei zile de formare au organizat experiențele autentice aplicabile în cultura românească din perspectiva

Reflectarea cadrelor didactice a fost un proces continuu și s-a bazat în mod explicit pe oferirea/descoperirea de instrumente și exemple de bune practici care să sporeasca starea de bine din clasă, din perspectiva relațiilor de calitate și a autonomiei copilului in învățare, cu ajutorul unor strategii didactice adaptate. Sesiunile de reflecție oferite în cadrul fiecarei zile de formare au organizat experiențele autentice aplicabile în cultura românească dar în același timp au acordat importanță procesului în sine ca parte integrantă, sănătoasă a unei evaluări a propriei implicări pentru atingerea obiectivelor propuse.

Cei 19 reprezentanți ai școlilor și grădinițelor din Bucureștiau explorat dimensiunile stării de bine ale copiilor și  nu numai în sesiuni de training coordonate de partenerii experți din cadrul Via University College (Danemarca)- Sidse Hølvig Mikkelsen, Nadia Møller Christiansen, Nanna Skaarup alături de echipa de proiect din cadrul Facultații de Psihologie și Științele Educației-Universitatea din București.

Proiectul are o durată de trei ani, este finanțat de Fundaţia Velux și susținut atât de Ministerul Educației cât și de Agenția Română pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP). Acesta urmărește crearea Centrul Româno-Danez pentru Starea de Bine a Copilului, dezvoltarea unor programe de training relevante pentru cadrele didactice, asistarea școlilor și grădinițelor pilot în efortul de a îmbunătăți starea de bine a copiilor; realizarea unor materiale pentru grădinițe și școli, ca resurse pentru gestionarea nevoilor educaționale ale copiilor aflați în situație de risc, din perspectiva stării de bine; dezvoltarea unor recomandări de politici către factorii de decizie, privind includerea stării de bine a copilului, ca parametru în programele de educație.

0 raspunsuri

Lasă un răspuns

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns