Dr. Florin Țibu  a prezentat în cadrul Conferinței naționale „Investim în educația timpurie – Investim în viitor” desfășurată pe 28-29 noiembrie, la București, Facultatea de Psihologie și Științele Educației (FPSE) – Universitatea București studiul de cercetare RodaWell.

FPSE, prin Departamentul de Formarea Profesorilor şi în parteneriat cu Inspectoratul Şcolar al Municipiului Bucureşti, a organizat în perioada 28-29 noiembrie 2017 Conferinţa Națională “Investim în educația timpurie – investim în viitor”, un eveniment în cadrul căruia  au fost prezentate, printre altele, și cele mai importante concluzii ale studiului de cercetare  privind starea de bine a copilului la școală și grădiniță,.

Dr. Florin Țibu, expert în psihologia copilului, a evidențiat în prezentarea realizată faptul că starea de bine, în sensul psihologic, este esențială pentru dezvoltarea  copilului și implicit, a  viitorului adult, iar o intervenție timpurie în contextele disfuncționale pune bazele unei dezvoltări optime a copilului. Totodată, Florin Țibu a menționat că în comparație cu alte programe societale, cel mai mare randament al investiției pe care îl poate obține o țară   este determinat de   investiția în programele de educație timpurie pentru copii. (Heckman, 2008)

Obiectivul general al studiului prezentat de Florin Țibu a fost investigarea efectelor intervenției educaționale RodaWell la nivelul stării de bine socio-emoționale și comportamentale a copiilor. La studiu au participat 448 de copii din grădinițe și din școli, părinții acestora și aproximativ 24 de cadre didactice.

Primele concluzii ale studiului arată că în primele opt luni de la începutul intervenției RodaWell au apărut o serie de schimbări :

  • Conform raportărilor educatorilor, copiii din grupul de intervenție au înregistrat progrese semnificative în ceea ce privește Scorul Global de Dezvoltare, Comunicarea (doar în cazul băieților) și Abilitățile Motorii Grosiere.
  • Conform raportărilor părinților, fetele (nu și băieții) din grupul de intervenție au înregistrat scăderi semnificative în Dificultățile Emoționale și de Funcționare Adaptativă.

 

Proiectul RodaWell a fost lansat din inițiativa Facultății de Psihologie şi Ştiinţele Educaţiei, Universitatea din București și are o durată de trei ani. Misiunea proiectului este de a crește gradul de incluziune și generarea de performanță în învățare prin crearea și promovarea unui model integrat de educație ce pune accentul pe dimensiunea de stare de bine (wellbeing) în grădinițe și școli. În cadrul proiectului a fost înființat Centrul Educațional Româno – Danez pentru starea de bine a copiilor – Romanian Danish Center for Children Wellbeing – RodaWell. Acesta oferă servicii integrate (formare și materiale suport, monitorizare și evaluare) concepute pentru a îmbunătăți strategiile educaționale și a ameliora practicile cadrelor didactice din grădinițe și școli primare. Proiectul RodaWell este finanțat de Fundația Velux și implementat în parteneriat cu Via University College din Danemarca, beneficiind de susținerea Ministerului Educației și a Agenției Române pentru Asigurarea Calității în Învățământul Preuniversitar (ARACIP).