În cadrul proiectului Rodawell am elaborat instrumentul de autoevaluare a stării de bine în școală și grădiniță. Instrumentul poate fi utilizat pentru evaluarea stării de bine în clasă sau în școală și propune un set de 16  criterii. La final, utilizatorii vor obține un raport despre starea de bine pe baza căruia cadrele didactice vor putea realiza un plan de intervenție școlară.

În cadrul proiectului Rodawell lansăm instrumentul  de autoevaluare a stării de bine în școală (IASB). Acesta  este adresat profesorilor și directorilor instituțiilor de învățământ preuniversitare care își doresc ca starea de bine să fie una dintre direcțiile importante de dezvoltare la nivel instituțional.

IASB propune un set de 16 criterii la finalul cărora utilizatorii vor obține un raport despre starea de bine din grădiniță/școală. Pe baza acestuia și utilizând Ghidul Rodawell – Educație cu stare de bine,  cadrele didactice vor putea realiza un plan de intervenție școlară.

Utilizatorii pot completa instrumentul ca reprezentanți ai instituției de învățământ (director, membru CEAC) sau ca profesori. Astfel, starea de bine va putea fi evaluată, după caz, la nivelul școlii sau al clasei.

Starea de bine – wellbeing – se referă la  calitatea vieții unei persoane în termeni de sănătate,  stare materială, accesul la educație sau servicii sociale de calitate. Contextele în care trăim  pot promova sau, dimpotrivă, submina starea de bine. Un lucru valabil și pentru locul în care un copil își petrece  o buna parte din timp: ȘCOALA.

Starea de bine se află în strânsă legătură cu învățarea și motivația școlară. Nimeni nu poate fi bun în ceea ce face dacă nu e într-o stare bună.  Pentru noi, starea de bine a unui copil înseamnă să fie sănătos, echilibrat emoțional, solidar cu colegii, autonom și responsabil și credem că acei copiii care se simt bine învață mai bine!

Accesează instrumentul de autoevaluare